2 Milyar Dolarlık Bebek ve Çocuk Ürünleri
Sektörü, Yılda Ortalama Yüzde 20 Büyüyor
CBME Türkiye ve İstanbul Kids Fashion Fuar Direktörü Hatice Dinçer, “Dünya
ekonomisi aldığı hasarı, ticaretin yeniden canlanması ile onaracak. Bu canlanmada
fuarlar önemli rol üstlenecek. 13-16 Ocak 2021’de İstanbul’da gerçekleştireceğimiz
bölgenin en güçlü bebek ve çocuk ürünleri fuarı CBME Türkiye ile sektör, yeni
yıla taze ve katma değerli bir başlangıç yapacak” dedi. Her yıl 1,3 milyon
bebeğin dünyaya geldiği Türkiye’de, aileler çocukları için ayda ortalama 40-60,
yıllık olarak da 480-700 dolar civarında bir harcama yapıyor.
Türkiye’de bebek
ve çocuk ürünleri sektörünün büyüklüğü yaklaşık 2 milyar dolar. Tekstil grubu
yüzde 30, bebek bezleri de yüzde 22 ile pazarda en büyük paya sahip olan alt
sektörler. Öte yandan, pazar payı büyüklüğüne göre bu ürünleri mama ve oyuncak
grubu ile bebek arabalarını da kapsayan bebek taşıma araç gereçleri ve mobilya
ürünleri takip ediyor. Her yıl 1,3 milyon bebeğin dünyaya geldiği Türkiye’de, aileler
çocukları için ayda ortalama 40-60, yıllık olarak da 480-700 dolar civarında
bir harcama yapıyorlar. Tüm bunlar ışığında Türkiye, bebek ve çocuk ürünleri
sektöründe büyüme potansiyeli ile Dünya’nın dikkatini üzerinde topluyor.
Bebek ve
çocuk modasında 0-16 yaş arası Sonbahar-Kış 2021-2022 koleksiyonları 13-16 Ocak
2021 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek CBME Türkiye 39.
Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı’nda sergilenecek. Fuar,
ağırlıklı olarak hedef Orta Doğu, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Rusya-BDT
bölgelerindeki büyük pazar potansiyelinden yararlanmak isteyen üretici firmalar
için önemli ortak buluşma noktası konumunda yer alıyor.
“Birbirimize kenetlenmemiz ve el ele vermemiz geren bir
dönemden geçiyoruz.”.
CBME
Türkiye ve İstanbul Kids Fashion Fuar Direktörü Hatice Dinçer; “Dünya
ekonomisinin kırılgan olduğu bir dönemde başlayan pandemi krizi, yüzyılımızın
en sert resesyonunu yaşattı. Kriz deneyimlerimize dayanarak, alınan bu
hasarların ticaretin yeniden başlamasıyla onarılacağını biliyoruz. Sektörümüzün
ticaretini yeniden başlatacak olan, 30 yıldır kesintisiz olarak Ocak ve Haziran
aylarında senede 2 kere düzenlenen CBME Türkiye ve İstanbul Kids Fashion fuarlarımıza
her zamankinden daha fazla ihtiyaç olduğuna inanıyor ve büyük bir iştahla
hazırlanıyoruz. Fuarlarımıza katılarak verdikleri destek sayesinde bölgenin en
güçlü bebek ve çocuk ürünleri fuarı haline geldiğimiz için de öncelikle sektöre
çok teşekkür ediyoruz.
Birbirimize kenetlenmemiz ve el ele vermemiz gereken bir dönemden geçiyoruz. Bu süreçte biz de her zaman sektörümüzün yanında olduk ve dijital yanımızı güçlendirirken, 13-16 Ocak 2021 tarihleri arasında İstanbul’da yapılacak fuarlarımızın hazırlıklarına da devam ettik. 2021 yılından sektörümüz adına çok umutluyuz.
“Fuarlar
katılımcı ve ziyaretçileri ile hayat bulur ve yaşamaya devam eder.”
Sözlerine “Fuarlar katılımcı ve
ziyaretçileri ile hayat bulur ve yaşamaya devam eder. Biz de bebek ve çocuk
ürünleri sektörümüzü, sahip olduğu uluslararası güç ve deneyimle her yıl
başarıyla düzenlenen CBME Türkiye’de yerlerini alarak, yeni yıla taze ve katma
değerli bir başlangıç yapmaya çağırıyoruz.” şeklinde devam eden Dinçer, “Sağlığımızı tüm ticaretin
üstünde tuttuğumuzu hatırlatmak isteriz. Normalleşme sürecinde pek çok sektör gibi
fuarcılık da gerekli önlemleri alarak yoluna devam edecek. Katılımcı, ziyaretçi
ve çalışanlarımıza güvenli bir fuar deneyimi yaşatabilmek için maksimum
seviyede önlem almayı önceliğimiz haline getirdik ve 13-16 Ocak 2021
tarihlerinde gerçekleşecek olan CBME Türkiye olarak, pandemiye karşı güvende
hissedebilmemizi sağlayacak AllSecure Sağlık ve Güvenlik Standartları’nı
geliştirdik. Fuar öncesi ve sırasında ‘Temizlik ve Hijyen’, ‘Fiziksel Mesafe’
ile ‘Tespit ve Koruma’ olmak üzere üç süreçten oluşan tedbirlerimiz hayatımızı
kolaylaştıracak ve bizleri üst düzeyde koruyacaktır.” dedi.
Sektörün ilk ve tek online “Marka Kitapçığı/Brand Book”,
CBME Türkiye ile hayata geçti.
Yılda 250 bin gösterimi olan www.cbmeturkey.com ve www.istanbulkidsfashion.com web sitelerinde ön plana çıkartılan ve
İngilizce-Türkçe hazırlanan “Marka Kitapçığı” yanı sıra, tüm dünyadan sektör
profesyonelinin aktif olarak takip ettiği @cbmeturkey @istanbulkidsfashion
Instagram hesapları üzerinden Sosyal
Medya Video Reklamı (IG TV) paketi uygulaması başlatılarak geleceğin
pazarlama trendini bebek çocuk sektörünün hizmetine sunuldu. Ayrıca yine
İngilizce-Türkçe hazırlanan CBME Türkiye Mobil uygulaması hayata geçirildi. Yerli ve yabancı markalarıyla sektörün trendlerine
öncülük eden ve 10-13 Ocak 2021 tarihinde gerçekleşecek olan CBME Türkiye fuarı
hakkında daha fazla bilgiye www.cbmeturkey.com web adresinden ulaşabilirsiniz.